למידה ניידת
למידה ניידת (Mobile Learning) היא "כל סוג של למידה שמתרחשת בסביבת למידה שמכילה ניידות - של טכנולוגיות, של לומדים ושל למידה" (מתוך 'תנו להם את החכה..',ליאת אייל 2013)



 למידה ניידת מציעה דרכים מודרניות לתמיכה בתהליך למידה באמצעות מכשירים ניידים, כגון מחשבי לוח, טלפונים חכמים טלפונים ניידים ועוד.
ללמידה ניידת תכונות ייחודיות בהשוואה ללמידה אלקטרונית קונבנציונלית. היא אישית, ניידת, מאפשרת שיתופיות, אינטראקטיביית, ומבוססת מקום והקשר.
המסר המועבר ללומדים: "-למידה מתקיימת בכל מקום ובכל זמן. 
יישום למידה ניידת הינו אתגר העומד בפני מערכת החינוך, ובעל פוטנציאל לסייע בהטמעת תהליכי הוראה ולמידה משמעותית. (מתורגם מתוך)

חמישה סוגים של שימושים אפשריים בלמידה החוץ כיתתית



מחוון להערכת פעילויות מסוג למידה ניידת

1.   האם הפעילות תלויה במיקום? האם ביצוע המטלה מתאפשר רק תוך נוכחות בשטח. האם הפעילות מפנה את מבטו    של הלומד אל השטח, במטרה לעזור לו להתמצא בשטח ולאתר בו מקומות בעלי עניין.

2.    האם הפעילות משלבת נגישות למידע מקוון? האם על הלומד לעשות שימוש בפוטנציאל הנגישות למידע אשר      מאפשרים האמצעים הניידים, כדי להעמיק את הידע על ממצאים ותופעות המצויים בשדה.

3.    האם נעשה שימוש בכלים לחקר ומדידה ובאילו כלים? האם הלומד נדרש לעשות שימוש בכלים (אפליקציות) שמספקות הטכנולוגיות הניידות לחקר, מדידה ותיעוד של תופעות בשטח במטרה לבנות בעצמו סוגי ידע.

4.   האם הפעילות ניתנת לביצוע ללא תיווך ובאופן עצמאי? האם הלמידה בשטח באמצעות הטכנולוגיות הניידות ניתנת לביצוע באופן עצמאי ומפעיל של לומד או קבוצת לומדים ואינה דורשת תווך מורה?

        מתוך: מישר-טל, ח. סנה י. ומדזיני א. (2014) הכשרת מורים לשימוש בטכנולוגיות ניידות בלמידה חוץ כיתתית, אופקים בגיאוגרפיה



Cell Phones in the Classroom



קטע מסרטון המדגים למידה חוץ כיתתית


מאמרים ואתרים למידה ניידת

  • סמארטפונים בכיתה – האם ולמה/ ד"ר חנן יניב   0k - 3 באוק׳ 2013, 10:08 על-ידי דנה פישר-שחור (גירסה 1)
מציג 1 קבצים מהדף למידה ניידת.